HTML

WebSEO

A WebSEO hírt ad a keresőoptimalizálás, a SEO, a weboldalkészítés és a közösségi média világával kapcsolatos legújabb hírekről, újdonságokról.

Facebook

Friss topikok

Címkék

Matt Cutts: ebben az évben már nem lesz több PageRank frissítés

2013.10.19. 13:45 Olcsó Honlap

Már jó ideje mindenki azt találgatta, hogy mikor következik be az újabb Google PageRank frissítés. Az előző évek frissítéseit áttekintve, az látható, hogy november környékén kellene kijönnie az újabb frissítésnek:

  • 2011: január, június, július, augusztus, november
  • 2012: február, május, augusztus, november

Idén eddig február 4-e környékén történt meg a PageRank érték frissítése, így már tényleg ideje lenne a következő frissítésnek.

Mi is az a PageRank?

A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.) A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen.

A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. (Ez egy rekurzív definíció: az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.) A PageRank a fontosság számszerűsítése. (Wikipédia)

Pár hete azonban Matt Cutts, a Google webspam csapatának vezetője válaszolt egy kérdésre a Twitteren, melyben pont a PageRank frissítésről kérdeztek. A kérdés egészen pontosan úgy szólt, hogy lesz -e PageRank frissítés még 2014 előtt? Erre Matt azt válaszolta, hogy meglepődne, ha lenne.

pagerank.png

A Google PageRank érték régebben egy fontos mutató volt, mely megbízhatóan jelezte, mennyire fontos az oldal a Google szemében. Azonban napjainkra a PageRank érték már csak egy a sok faktor közül, melyek segítségével a Google rangsorolja az oldalakat a fontosságuk, tartalmuk szerint, s helyezi el őket a találati listákon.

Kicsivel Matt Twitter üzenete után ki is jött egy videó, melyben Matt Cutts megválaszolja azt a kérdést, hogy a Google Toolbar, mely a böngészőbe beépülve jelzi egy meglátogatott oldal PageRank értékét (s mely a PageRank érték lekérdezésének támogatott módja), miért nem frissül már jó ideje. Azért, mert a Toolbar és vele a PageRank érték fontossága lecsökkent, az Internet Explorerbe már nehézkesebb toolbarokat hozzáadni, a Google Chrome nem is támogatja ezeket, illetve a Mozilla Firefox-ra sincs már Google Toolbar támogatás 2011 óta.

Matt azt is elmondta, hogy hiába gyártunk jó tartalmat a weboldalunkra, attól még nem lesz magas a PageRank értéke, a PageRankot alapvetően az oldalra mutató linkek száma befolyásolja. Így ha tartalmat gyártunk, akkor idővel majd elkezdik más weboldalak linkelni ezt a tartalmat, ezzel megnő a ránk mutató linkek száma és nő a PageRank érték. Matt arra is felhívta a figyelmet, hogy minél magasabb PageRank értékkel rendelkező weboldalak linkelnek ránk, annál jobban nő a Pagerank értékünk, ami eddig is közismert volt: néhány fontos, erős PageRank oldalról származó link sokkal hasznosabb, mint sok kis weboldalról érkező link.

Összefoglalva: a PageRank érték nem nézi a weboldalon található tartalom minőségét, de maga a tartalom befolyásolja majd azt, hogy hányan linkelnek ránk, erősítve ezzel a PageRank értékünket. S fontos hozzátenni, hogy mivel a PageRank a weboldalak értékelésének csak egyik eleme, így a jó tartalom készítése továbbra is kulcsfontosságú a keresőoptimalizálásban, ne csak a linkekre gyúrjunk kizárólagosan!

Amennyiben tetszett az írás és szeretnél többet olvasni, látogasd meg honlapunkat is a www.olcso-honlap.eu címen, vagy kövess minket Facebookon és nyomd meg az alábbi Tetszik gombot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webseo.blog.hu/api/trackback/id/tr465586378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása